Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrugia, David; Austin, Gary F.
TitelA Study of Social-Emotional Adjustment Patterns of Hearing-Impaired Students in Different Educational Settings.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 125 (1980) 5, S.535-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Emotional Adjustment; Exceptional Child Research; Hearing Impairments; Self Esteem; Social Adjustment
AbstractThe results indicated that deaf students in residential schools and hearing students in public schools were the most similar in all areas of development. Hard of hearing students and deaf students in public schools appeared to demonstrate lower levels of self-esteem than other students. (Author/DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: